The Mauler är en svensk MMA-figher som många företag drar i. Att ha en såpass stark, modig och orädd karaktär lockar många varumärken att ha med i sina produkter.
Nu har Swedish Match och Göteborgs Rapé fått hjälp av Alexander Gustafsson. De lanserar nu en ny typ av snus som är framtaget efter Gustafssons egna preferenser i samråd med Swedish Match. ”The Mauler” efterfrågade bland annat en lite större prilla med kraftigare tobakssmak och styrka.
Genral & Göteborgs Rapé One
Det nya snuset som presenteras av Swedish Match och The Mauler kommer att kallas ”General One” och ”Göteborgs Rapé One”. Detta är en serie med snus som kommer säljas under tre namn. Det är en alldeles unik blandning som tagit mycket tid och jobb att ta fram. Snuset har under den tiden testats och förfinats för att bli perfekt för den svenska snusmarknaden.
En testversion av snuset tillverkades och såldes tidigare i år och fick fina recensioner av konsumenterna. Snusen gick då under namnet G22 och såldes under maj och juni.
Nedan kommer de nya namnen för snuset.
- General One Portion
- General One White
- Göteborgs Rapé One
Snuset ska nu vara klart för försäljning inom kort. Förväntningarna på hur den nya snussorten kommer att tas emot av svenskarna är höga för både Swedish match och Alexander ”The Mauler” Gustafsson.
Anledningen till varför Alexander Gustafsson blir frontman för ett nytt snusmärke är hans eget intresse för snus. Han har varit en flitig snusare i många år, och säger själv att han gillar att ta en snus efter fysiska aktiviteter.
Vi, och många andra i Sverige ser framemot att se de nya snusdosorna ute i affärerna.
Snuset är mer accepterat i Sverige
Att stora idrottsstjärnor låter sig göra reklam för nästan alla typer av produkter står klart. Det finns oändliga exempel på reklamkampanjer där stora stjärnor inom sport spelar en stor roll.
Däremot är det inte så vanligt att idrottsstjärnor väljer att samarbeta med företag som är alkohol- eller nikotinrelaterade. Till exempel har cigarettföretag väldigt svårt att hitta världsstjärnor inom sportens värld. Det verkar dock inte vara alls lika svårt för ett snusmärke att hitta stjärnor som vill hjälpa de att göra reklam.
Många tror att snuset är mer accepterat i Sverige, och kopplas mer till en tradition snarare än till ett missbruk eller hälsorisker.
Trots att snus inte är ofarligt, så anses det i Sverige att vara betydligt bättre än cigaretter.
Kanske är det just därför som Alexander ”The Mauler” Gustafsson låter sig göra reklam för nya snussorter som General och Göteborgs Rapé.
Jimmie Nyman
Han/Honom
Chefsredaktör
1201 Artiklar
Jimmie Nyman började skriva på Sportal redan år 2016, och är den medarbetare som varit med oss under allra längst tid. Han har ett brett kunskapsområde, där Allsvenskan är vad han kan allra bäst.Som den allt-i-allo Jimmie är levererar han alltifrån speltips på fotboll till att täcka ishockey och skidor. Han brinner starkt för längdskidor, och det finns ingenting som gör honom gladare än att se oss svenskar slå norrmännen.